Jom Ke Bazaria EMINENT '09

Monday, March 9, 2009

BP PMRAM Merasmikan EMINENT '09

"Ku merasmikan EMINENT '09 dengan al-Fatihah.." Begitulah antara ucapan perasmian yang disampaikan oleh Ustaz Hanafi Zulkafli mewakili Badan Pengurus PMRAM 'BP PMRAM' sempena EMINENT '09 yang diadakan pada 8 Mac dan akan berakhir pada 14 Mac ini.
Ustaz Hanafi mengaitkan kehadiran mahasiswa ke al-Azhar ini sama seperti hadir ke sebuah tempat yang begitu popular. Beliau menyebut al-Azhar adalah kiblat ilmu yang mengeluarkan produk yang cukup hebat.
Beliau menyebut, Islam telah lama diperkenalkan dan sememangnya Islam sudah pun terkenal lebih-lebih lagi hasil keluaran dari kilang al-Azhar kebanyakannya membawa perjuangan Islam di tempat masing-masing.
Beliau menambah lagi, kehadiran bulan Rabiul Awwal adalah hadiah istimewa kepada umat Islam untuk merenungikembali sajarah perjuangan yang dibawa oleh Rasulullah dalam terus memperkenalkan Islam ke seluruh masyarakat.
Peristiwa Isra' Mikraj juga banyak memberi ruang kepada umat Islam untuk menilai dan mengambil pengajaran dari peristiwa penuh bersejarah tersebut.
Beliau menegaskan, selagi al-Quran itu ada, selagi itulah perjuangan ini diteruskan. Ini kerana kesedaran Islam itu tidak hanya timbul atas seseorang bahkan ia dilaksanakan dengan penuh kolektif.
Beliau juga mengingatkan pada tarikh yang sama EMINENT diadakan juga merupakan tarikh yang menjadi sejarah keberanian rakyat Malaysia membuat perubahan. Hal ini perlu diakui dan perlu dicontohi mahasiswa dalam memberanikan diri membuat perubahan.
Menyentuh mengenai PMRAM, beliau banyak mengulas tentang dasar-dasar yang disepakati serta menyeru kepaa ahli untuk sama-sama mendokong persatuan yang telah lama dibina ini.
Majlis berakhir dengan persembahan slide dan penyampaian sumbangan wakil ADUN Meru dan penyampaian cenderahati.

0 comments:

About This Blog

About This Blog

Tukar Dokumen Anda Ke PDF

You did it! Your document will be now converted into a pdf file and sent to the specified e-mail address. It will take a little time, please be patient...
Pilih Dokumen
Masukkan emel anda

Dapatkan PDF melalui emel anda

  © EMINENT '09 www.eminent09.blogspot.com Hak Cipta Terpelihara 2009

Kembali ke ATAS